Guus-en-Diana.reismee.nl

Yosemite National Park

Vandaag gaan we vroeg op pad om zoveel mogelijk van Yosemite te bekijken. Met de auto rijden we richting het zuiden van het park. Na een lange donkere tunnel stoppen we bij de Tunnel View : hier heb je een mooi uitzicht op El Capitan (de grootste op zichzelf staande rots in de USA) en Bridalveil Fall met Half Dome (een grote rots met een ronde topvorm) op de achtergrond.

Bij de Chinquapin Junction slaan we af naar de Glacier Point Road. Deze weg is nog 16 mijl naar ons einddoel van deze trip, Glacier Point. De weg is behoorlijk vol korte bochtjes, de zon schijnt al aardig, dus het is best vermoeiend rijden voor onzesjoof.

In het park is men momenteel trouwens volop bezig met werkzaamheden.In Curry Village wordt bv het restaurant onder handen genomen en op diverse plekken wordt het asfalt vernieuwd.

Na een half uur zijn we bij Glacier Point. Dit uitzichtpunt ligt op een hoogte van2199meter bovende zeespiegel en 975 meter boven de vallei. Je kan hier verbazingwekkend ver weg kijken: bossen, weiden, pieken (hoogste 11000 ft), bergen, de markante Half Dome, de vallei met de hotels en auto's enz.

Bij het viewpoint Washburn Point hebben we nog een blik op dit moois + bonus: de stromende waterval Illilouette Falls en de high Sierra.

Bij onze volgende stop gaan we de Sentinel Dome Trail lopen. Eerst lopen we door de bossen omhoog, omgeven door alle groen genieten we van deze wandeling. Hierna is het vooral op rotsen lopen en klauteren, het laatste deel is nog vrij steil maar dan zijn we er: het hoogste uitzichtpunt in Yosemite op Half Dome na : Sentinel Dome. Hier kun je 360 graden rondom kijken op het hele park. Geweldig!

In de vallei wandelen we nog wat rond over de zonnige meadows. We besluiten voor een early dinner te gaan vandaag, morgen is het vroeg dag en hebben we een drukke maar mooie dag voor de boeg.

O ja, we zijn er achter dat hier geen wolven zijn, de wild life animal van gisteren is een coyote..we hebben van 2 verschillende mensen al gehoord dat ze beren hebben gezien. Misschien komen we er morgen nog wel eentje tegen!!

Claudia

Je bent je roeping mis gelopen! Misschien hebben ze bij nieuwsblad transport nog ruimte voor een nieuwe journalist of anders je eigen Column. Het zou in ieder geval wat nieuwe leden aantrekken! En dat kunnen ze vast gebruiken.
Ik kijk iedere dag even of je al iets nieuws heb geplaatst.
Nog een paar dagen, geniet ervan en veel schrijven!
Groetjes,
Claudia

Jos Simons

Pff, ik kan hier niet meer tegen.
Ik ben stik jaloers ;-)

Wat een leuke reis en mooie foto's Guusje.
En mooi verhaaltjes van Diana denk ik toch wel.

Ben benieuwd naar de hele foto serie.

Veel plezier nog de laatste daagjes.

Groetjes,
Jos

Petra

Tsjonge, tsjonge, tsjonge wat een fantastische avonturen. Ik denk dat ik straks een klein weekje kan uitrekken om de foto's te bekijken.
Kunnen jullie alle indrukken een beetje verwerken. Wat komt er veel op je af he in die 3 weken. Gezien jullie enthousiaste reisverhalen, denk ik dat het een reis is waar jullie nog heel heel lang met heel veel plezier op terug zullen kijken.
Jullie hebben me de afgelopen 3 weken in ieder geval al super geboeid met jullie reisverhalen en jullie kodak momentjes.
Have fun op jullie laatste dagen.