Guus-en-Diana.reismee.nl

Van San Francisco naar Amsterdam

Vandaag is het zover : we gaan naar huis! We ontbijten en brengen de koffers in orde. Deze kunnen we beneden in de lounge achterlaten zodat we nog even een ommetje kunnen maken voor vertrek. Union Square is om de hoek bij ons hotel en we zijn er al een aantal keren overgelopen maar hebben dit verder nog niet echt goed bekeken, nu is de uitgelezen kans. Aan dit plein en eromheen liggen een aantal grote winkels : Macy's (dat dit jaar 150 jaar bestaat), Saks Fifth Avenue, Dior, Gucci,Levis, Nike store (van een aantal verdiepingen),The North Face, Gumps, Lucky Brand, Victoria's Secret enz. Leuk om nog even te gluren. De winkels zijn hier allemaal zeer ruimtelijk en overzichtelijk ingericht, alles ligt ook netjes op stapeltjes. Union Square kruist met Powell street waarover de cable car naar o.a. Fisherman's Wharf gaat. Aan het eind- of beginpunt (het is maar hoe je het bekijkt) van de cable car lijn ligt Market Street, die door een groot gedeelte van het centrum loopt. Aan Market Street liggen ook allerlei winkels..als je zou willen, kun je hier echt shop till you drop!

Om 12.30 uur komt onze taxi bij het hotel. Binnen 25 minuten worden we netjes afgezet bij San Francisco Airport. We hebben on-line al ingecheckt dus we hoeven alleen de koffers nog af te geven. We drinken nog even wat en gaan customs door. Hier moet iedereen zijn schoenen uitdoen en handbagage op de band leggen. Laptop moet uit tas. Om 14.10 uurzijn we bij Gate A3. Het wordt een volle bak, het is druk.15.10 Uur gaan we de lucht in, bye bye USA.

We hebben dit keer een plek in het midden en aan het gangpad voor Guus zijn lange benen. Bij het raam zit een Amerikaanse die aan de overkant van de Golden Gate bridge woont. Ze raadt ons echt aan de volgende keerde andere kant van San Francisco ook te bezoeken en doet enkele tips van dehand.We proberen wat te slapen, we moeten in het Europa ritme komen...

25 oktober 2008 om 9.50 uur landen we op Schiphol. Ook hier schijnt het zonnetje, maar is de temperatuur toch even iets anders dande 30 graden in San Francisco.

Mum en jarige dad (vandaag 72 jaar geworden!) halen ons op, fijn!! Rond 11.30 uur zijn we home sweet home.

Petra

Hallo lieve schatten.
Ja toch nog een reactie. Niet meer verwacht natuurlijk nu jullie thuis zijn.
Ik heb genoten van jullie fantastische reisverhalen en foto's. Di ik heb je gezellig al gesproken. Vind het gewedlig dat jullie he zo ongelofelijk naar jullie zin hebben gehad. Het zal een geweldige herinnering blijven. Gaat je altijd bij blijven. Ik kijk er na al die tijd ook niet steeds met heel veel plezier op terug en ga zeker nog een keertje.
Het is nu de komende dagen even van de jetlag zien af te komen, enne "uitrustten"van de zware reis. Gaat hier allemaal niet meevallen met dit slechte weer.
Maar goed er weer hard tegen aan en sparen voor de volgende vakantie. Heb je in ieder geval weer wat om naar uit te kijken. Ben benieuwd naar "alle" foto's en de film. Als de drukke verhuizing achter de rug is kom ik jullie snel een keertje vervelen.
Ik ga nu naar mijn mutti andijvie met een bal eten

thijs

Hi there,

ik heb genoten van jullie reisverhaal, is erg leuk om zo op de hoogte te blijven en de foto's te bekijken. groetjes,

Thijs